Acasă Noutăți Inaugurare cu întârziere marca CFR Călători. Cum arată primul tren modernizat cu bani din PNRR

Inaugurare cu întârziere marca CFR Călători. Cum arată primul tren modernizat cu bani din PNRR

de Comunicatul
0 comentariu

La CFR Călători întârzie chiar și inaugurările. Prima locomotivă modernizată cu bani europeni a fost gata în august anul trecut și, chiar dacă Ministerul Transporturilor se laudă anul trecut că va fi pus în funcțiune, trenul a fost pus în mișcare de abia acum, în aprilie 2025.

Tablă strâmbă, colantată sau vopsită. Așa arată prima locomotivă și cele patru vagoane noi sau ca noi, adică modernizate cu bani europeni. CFR Călători se laudă că patru trenuri modernizate cu bani din PNRR vor circula pe singura rută din țară unde șina permite viteze de 160km/h.

În realitate, este o singură locomotivă, cu aceleași patru vagoane care vor circula de două ori pe zi pe ruta București-Constanța, Constanța-București, însă de fiecare dată când va pleca pe traseu trenul va avea practic un alt indicativ.

„Am atâta vechime că nu mă impresionează nimic. Atâta vechimii că nu mă impresionează nimic”, a spus un angajat al CFR Călători, întrebat de reporterul Digi24 cum se simte să știe că va fi control într-un tren făcut prin PNRR.

Trenul are o vechime de peste 40 de ani, dar reprezentanții CFR Călători se le audă că a fost complet modernizat, iar piesele care nu au putut fi reparate au fost înlocuite.

„Să intre da, să intre normal adică să nu mai fie întârzieri și să fi totul ok”, a spus o călătoare.

O altă femeie a declarat că speră ca trenurile „să rămână la fel de noi și de frumoase”

„Bănuiesc că la clasa întâi vor rămâne. Dar și în restul trenului”, a adăugat ea.

Compania a precizat, într-un comunicat de presă, că din 17 aprilie, pe ruta București Nord – Constanța și retur, va mai circula o pereche de trenuri PNRR, astfel: IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47); IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49).

Potrivit CFR Călători, , cele patru trenuri modernizate prin PNRR vor circula zilnic pe ruta mai sus menționată, inclusiv de Sfintele Sărbători de Paște și în minivacanța de 1 Mai.

„Ulterior, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR de către firmele contractante precum și de prevederile din Contractul de Servicii Publice încheiat de CFR Călători cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), aceste tipuri de locomotive și vagoane finalizate vor fi distribuite preponderent în compunerea trenurilor IC, fără a exclude exploatarea lor și pe trenuri IR, și pe alte rute de circulație: Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați, Timișoara, etc.”, mai spune sursa citată.

CFR Călători are în total peste 1.000 de trenuri, iar în ultimii trei ani au fost modernizate sau reparate doar 20 de vagoane și nouă locomotive cu bani din fonduri proprii, însă compania nu poate ține pasul cu îmbătrânire parcului de material rulant și chiar de vina pe călători.

„Să nu-și imagineze publicul că toate va trenurile sunt niște căzături. Nu sunt. Încercăm cu toții să le modernizăm, pe cât se poate. Și mai e un lucru foarte important. Depinde foarte mult și de călători cum arată un tren, pentru că foarte mulți se plâng, pe bună dreptate, că este mizerie, că nu se poate intra în toalete, că sunt geamuri sparte. Oare cine produce aceste situații, din păcate?”, a precizat, pentru Digi24, Ada Meseșan, purtătoare de cuvânt la CFR Călători.

Ulterior, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR de către firmele contractante precum și de prevederile din Contractul de Servicii Publice încheiat de CFR Călători cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), aceste tipuri de locomotive și vagoane finalizate vor fi distribuite preponderent în compunerea trenurilor IC, fără a exclude exploatarea lor și pe trenuri IR, și pe alte rute de circulație: Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați, Timișoara, etc.

Următorul tren complet modernizat ar urma să fie pus în funcțiune pe ruta București Brașov, iar până în luna iunie 2026, 55 de locomotive electrice și 139 de vagoane vechi modernizate cu două miliarde de lei din PNRR, ar urma să circule pe șinele din România.

De asemenea, CFR Călători anunță, într-o postare pe Facebook, că va fi făcută conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori, „un pas important spre reducerea emisiilor poluante”.

Editor : A.P.

You may also like

Despre noi

Comunicatul.ro este o platforma de stiri actualizate o data la cateva ore.

Articole recente

Generale

Noutăți

Subscribe my Newsletter for new blog posts, tips & new photos. Let's stay updated!

De interes

© 2022 Toate drepturile rezervate.